9 Mart 2012 Cuma

meçhul

"Fiili meçhul" bir cümlenin elinden aldım heceyi
Yüklemi bol bir cümleye koydum

... Hoyrattı soru zarfları
Ellerinde cop
Ellerinde falaka sopası
Vurdukça vuruyorlardı heceye

Artık hece olmaktan çıkmıştı
Şu küçücük hece
Dönüşmüştü koskoca bir bilmeceye
-yine senin olmadığın bir gece

Hiç masrafsız, kelepir mısralarım vardı
Bir de ilk sahibinden, doktor bayandan imgelerim
Ve fiili meçhul cümleler kurmadım hiç
Çok sıkı şiir yazardım yazdım mı
Gelişi güzel zaman zarfları hariç
Bir örnek isterseniz
“yarın yazacağım” yazdıklarımı
“sabahleyin vereceğim”
-seninle uyanmadığım sabahı neyleyeyim

Bir dilek kipi, nezarette kendini asmıştı
Bir fiilin eli yanlışlıkla prize dokunmuştu
-aslında bütün harfler biliyordu ya
Az önce tıknaz mı tıknaz
Kel kafalı bir soru zarfı
Her birini sorgulamıştı
-beni sadece sen sorgula

“Fiili meçhul” bir cümlenin elinden aldım heceyi
Yüklemi bol bir cümleye koydum
Bir iş
Bir oluş
Bir hareket bildiren cümleler kurdum
Bir örnek isterseniz
"Deniz temizdir” dedim
"Komonissin sen" dediler
Kirlettikçe “kirlettiler”
-ben artık sende temizlenebilirim

Naci ELMALI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder