13 Mart 2012 Salı

BATIK GEMİLER KUMBARASI


- I -

Batık gemiler kumbarasıdır deniz
Sissiz ve rüzgarsız bir havada, sessiz
Şöyle bir bakarsanız dibine, görebilirsiniz
Görebilirsiniz kendinizi ve diğerlerini
Sayabilirsiniz kaç kişisiniz, kimlerlesiniz
Ne zaman battınız, hangi gemidesiniz

Evet, evet yanlış duymadınız
Batık gemiler kumbarasıdır, deniz
Ve sizlere anahtar şiirler sunan bendeniz
Tüm samimiyetimle söylüyorum ki
Açamazsanız kumbarayı, kırabilirsiniz

Bir değil pek çok gemim var batık
Kendinizinkini değilse de,
Benim gemilerimi yakabilirsiniz

- II -

Dalgakıranın kıramadığı
Büyük bir dalgaydım
Bir bakış baktın
Kırıldım, tam orta yerimden

Korsan gemilerinin toplarıyla
Sürekli dövdüğü
O kimsesiz kıyıydı ellerim
Yakalamıştım, bir gemiyi palamarından

Nereden bilebilirdim gözlerinin
Dev bir liman olduğunu
Korsan gemilerini barındıran
Ah nereden bilebilirdim
Gözlerimin batık gemiler biriktirdiğini
Az önce ayrılmış o limandan

Naci ELMALI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder